Sunday, March 20, 2011

"keletihan yang memuaskan" itu yang mampu aku cakap huh~

KEM BTN
di kem intan suraya






FYI aku memang suke ge kem2 nie,tapi pada mulanya ritu aku dpt tahu penyertaan dah penoh..jujur cakap la memang kecewa lah rasanya..tak ape lah,nak buad macam mana kn..so dua hari before tarikh kem tuh ada membe inform yang lec nak cari lagi dua orang..fuhh lega~aku terus register sbagai peserta hahaha..gila memang suka lah aku!! mana tak nya bhai..housemeet smua ge..takkan nk dok melangok kat rmah,sangat bosan lah jadinya..Then hari-hari pn berlalu,kami pn bergerak ke kem..ha nama kem tue kem intan suraya if i'm not misaken la kat sg.siput je hehe..tp dr ipoh mkn masa sejam lebih gak kot..
hm~bila sampai kat kem en,perh!! memang indah pemandangan..dengan lokasi nya yang agak exotic haha tepi sungai perak weyh!! TAPI SAYANG..tade pn aktiviti air haha..tak ape lah
dpt usik air sungai tu pn dah kira ok lah..

pengalaman memang sangat sonoklah berada disana, sgt beruntung dapat fasilitator yang baik2..sgt spoting..
aktiviti demi aktiviti yang dirancang berjalan dgn baik..yang paling aku tak boleh nk lupakan masa secondday kat sana,dorang buad game ala2 explorace camtu laa..dlm game tue beselah setiap checkpoint ada tugasan en..dan tugasan dye sgt lah menguji kesabaran..dye soh mkn bawang mentah lah, cili api, lagi ape ek..em ulam ape tah sgt lah pahit, payau, kelat smua ada kau tahu..and ada 1 checkpoint tue kna tipu je beb dye bg air kopi mnpk cm sedap je an..aku pn togak je..perh!! lazat tak terkata kopi yang dibancuh dengan GARAM!! shitt!! hahaha
ada lagi 1 checkpoint soh telan telo mentah..hui terkulat2 aku bila igt2 balik euw~aku muntah balik bhai haha ngeri gila lah~

walaupon tak menang..kumpulan aku tetap nombo satu sebab nama kumpulan aku tu THE ONE'S hehe..
pada malam hari nya pulak blackout disebabkan ada pokok tumbang then kena waya letrik, dah tunda lagi aktiviti mlm tu, cuma lepak dewan nyembang ngan pak ustaz je haha..pada keesokan harinya pulak, waktu pagi pkul 5.30 nak pie blik air..sampai2 nah kau beratoq panjang uh..nunggu jamban haha..mau betumbok, pagi2 smua membuang je keje..huh~sabo je lah..
Dengan gunakan lilin yang samar2 tue kami smua mandi dengan tenang huhu..

Okey,pada hari yang last memang aku terasa sgt aktiviti dye..aktiviti yang membangkit kan semangat cinta akan negara kita..cm bese lah kat mana2 kem pn mst ada aktiviti nie,cuma myb berlainan bentuk atau cara je..ada banyak lagi aktvt yg aku buad kat sana,cuma penat nak tulis kat sini je haha..
so' dari smua aktvt yg aku lalui 4 hari smlm uh smua ada objektif dan nilai2 dye..then aku nmpk nilai2 kat situ..hope aku dpt guna atau kembang kan ape yg aku dapt uh pada smua orang kelak..

the end of diz story, aku bangga aku warganegara malaysia..aku sayang tanah air aku..

KEM INTAN SURAYA DA BEST!!

No comments:

Post a Comment